LOCK’O
Veelgestelde vragen
Bekijk onze Veelgestelde vragen – of stel ons je vraag via onderstaand formulier. 0800 16 590.
Je kunt ook contact opnemen met onze Lock’O adviseurs opOpslagruimte en meubelopslag bij Lock’O
Waarom kiezen voor Lock'O?
LOCK’O is de Belgische opslag- en selfstoragespecialist voor particulieren en professionals.
Enkele redenen om voor ons te kiezen:
24/7 toegang: Autonome toegang.
Op locatie open je de poort en toegangsdeuren met je mobiele telefoon.
Lock’O is als een verlengstuk van je huis of bedrijf.
Je kunt er naartoe wanneer je maar wilt.
Gemakkelijk en toegankelijk: je kunt je auto voor de box stoppen!
Je hebt ook toegang tot liften, trolleys, steekwagens, enz.
De meeste van onze sites zijn uitgerust met loskades voor vrachtwagens.
Onze kampeerplaatsen liggen dicht bij hoofdwegen en zijn gemakkelijk bereikbaar.
Aantrekkelijke kosten: we herontwikkelen voormalige industriële terreinen volgens de hoogste veiligheidsnormen.
Dit betekent dat u uw opslagruimte 20-30% goedkoper kunt huren dan onze concurrenten.
Maximale beveiliging: Lock’O sites zijn volledig omheind, met 24-uurs videobewaking, individuele toegangscontrole, inbraakalarm, branddetectie, enz.
De muren van onze opslagruimtes zijn gemaakt van beton in plaats van plaatstaal, zoals bij de meeste opslagbedrijven het geval is.
En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat we het grootste aanbod aan ruimtes op de markt hebben, van 1 m² tot 2.000 m² of meer.
Welke afmetingen zijn er beschikbaar bij Lock'O?
LOCK’O beschikt over grote gebouwen waardoor we een ruimte op maat kunnen creëren om aan al uw opslagbehoeften te voldoen.
Ons assortiment opslagunits is het grootste op de markt, met ruimtes variërend van 1 m² tot 2.000 m² of meer:
Self-storage: verschillende formaten van 1 m² tot 50 m² of meer, met een hoogte van ongeveer 3 m.
Deze ruimtes bevinden zich op de begane grond of op de bovenste verdiepingen (toegankelijk met een lift) en zijn ideaal voor particulieren en professionals, ongeacht de huurperiode.
Toegang 7 dagen per week.
Magazijnen: een ruime keuze aan afmetingen van 20 m² tot 2.000 m² of meer, met hoogtes variërend van 3 m tot 6 meter.
Deze ruimtes zijn gelegen op één niveau en direct toegankelijk met de auto of vrachtwagen. Ze zijn ideaal voor professionals, met flexibele huurperiodes vanaf 1 maand.
Onze kantoren: sommige van onze vestigingen beschikken over businesscentra.
De privékantoren variëren van 10 m² tot 150 m² en bieden je alle comfort die je nodig hebt om je bedrijf te runnen (gemeenschappelijke ruimtes, toiletten, internet- en telefoondiensten, enz.)
Klik HIER om de lijst van Lock’O-vestigingen met kantoorruimte te bekijken.
Hoe hoog zijn de opslagruimtes?
Al onze self-storage boxen zijn ongeveer 3 meter hoog.
Onze opslaghallen bieden hoogtes van 4 tot 6 meter of meer.
Worden mijn goederen in goede omstandigheden opgeslagen?
Absoluut, al onze dozen zijn gegarandeerd waterdicht, ongediertebestendig en vorstbestendig.
Hoe kies ik de grootte van mijn opslagruimte?
Je maakt een lijst van de items die je wilt opslaan en neemt contact op met onze adviseurs, die je graag adviseren.
Hoeveel kost een opslagruimte bij Lock'O?
De tarieven van LOCK’O zijn de meest concurrerende op de markt, omdat we industriële terreinen herontwikkelen volgens de huidige normen.
De tarieven variëren per grootte, van 1 m² tot 2.000 m².
We bieden je 1 maand gratis op een selectie van opslagruimtes, dit is een beperkte aanbieding afhankelijk van beschikbaarheid.
Bel ons op 0800 16 590 voor de beste prijs.
Veiligheid bij Lock’O
Wat is het beveiligingsniveau bij Lock'O?
LOCK’O is de Belgische specialist in beveiligde opslag.
Al onze opslaglocaties zijn uitgerust met ideaal geplaatste bewakingscamera’s. Die registreren 24 uur per dag de activiteit in onze gebouwen.
Deze registreren 24 uur per dag de activiteit in onze gebouwen.
Al onze opslagruimtes zijn gebouwd van beton, niet van plaatstaal zoals de meeste opslagbedrijven, waardoor je maximale veiligheid hebt!
Elke klant heeft een toegangscode die kan worden gebruikt om de poort en de ingang van de locatie te openen vanaf zijn mobiele telefoon.
Deze code wordt gebruikt om het terrein van Lock’O te betreden en toegang te krijgen tot het gebied waar de opslagruimte zich bevindt.
Alleen mensen die een opslagruimte in dit gebied hebben, hebben toegang.
Elke klant heeft ook zijn eigen beveiligde sleutel die toegang geeft tot zijn opslagruimte.
Wie heeft toegang tot mijn box?
Aan jou de keuze: je hoeft alleen maar je toegangscode voor de poort en het beveiligde sleutelvakje op de muur van je box in te voeren.
Je legt de sleutel in de kluis en alleen de mensen aan wie je de code hebt gegeven, kunnen de sleutel bemachtigen.
Je kunt de code zelf veranderen wanneer je maar wilt.
Let op: de persoon die het contract heeft ondertekend blijft aansprakelijk in geval van beschadiging van de gebouwen of schade aan andermans bezittingen.
Is het gemakkelijk om van doos te wisselen?
Geen probleem! Als uw behoeften veranderen, kunt u altijd verhuizen naar een andere geschikte ruimte.
Vraag het gewoon aan uw LOCK’O site manager.
Toegang en openingstijden
Hoe krijg ik toegang tot mijn opslagruimte?
Wanneer u uw box in ontvangst neemt, krijgt u van de LOCK’O site manager een persoonlijke toegangscode.
Deze code identificeert je bij het betreden van het gebouw in het gebied waar je opslagruimte zich bevindt.
Je ontvangt ook een beveiligde sleutel om toegang te krijgen tot je opslagruimte.
Wat zijn de openingstijden van Lock'O?
Als klant heb je 24 uur per dag, 7 dagen per week gratis toegang tot je opslagruimte of kantoor.
Hoe laad ik mijn spullen in/uit een cabine?
Alle LOCK’O opslaglocaties hebben parkeerplaatsen waar je direct op het terrein, voor de unit of in de buurt kunt parkeren.
Op de meeste van onze locaties kun je ook met je auto of vrachtwagen tot aan je box rijden om het in- en uitladen te vergemakkelijken.
De meeste locaties zijn uitgerust met gedeelde losplaatsen of individuele losplaatsen voor bepaalde grote magazijnen.
Er zijn ook parkeerplaatsen voorzien voor grote verhuiswagens.
Voor opslagunits die zich op de bovenste verdiepingen bevinden, kun je liften, trolleys, steekwagens en op sommige locaties zelfs liften gebruiken.
Welke verwerkingsapparatuur is verkrijgbaar bij Lock'O?
Al onze opslaglocaties zijn uitgerust met trolleys en palletwagens die je gratis kunt gebruiken om het laden en lossen te vergemakkelijken.
Sommige locaties hebben vorkheftrucks of laadperrons.
De toegangsgangen in onze gebouwen zijn breed, met praktische laadperrons.
Reservering, contract en betaling
Hoe reserveer ik opslagruimte of kantoorruimte?
Je kunt op 2 verschillende manieren boeken, gratis en zonder verplichtingen:
Bel onze gratis adviseurs op 0800 16 590.
Samen kiezen jullie de ruimte die bij jullie past, telefonisch of door een afspraak te maken om langs te komen.
Vul het reserveringsformulier in door HIER te klikken.
Onze adviseurs nemen zo snel mogelijk contact met je op om samen de beste oplossing uit te werken.
Online of telefonisch reserveren garandeert dat de opslagruimte die je hebt gekozen beschikbaar is tegen het geadverteerde tarief.
Hoe wijzig ik mijn Lock'O reservering?
Je kunt altijd het type of de grootte van de opslagruimte wijzigen.
Je kunt je reservering ook gratis annuleren. Bel gewoon 0800 16 590.
Een van onze opslagspecialisten helpt je graag verder.
Kan ik een reservering voor een opslagruimte annuleren?
Ja, want boeken is gratis en vrijblijvend.
Je kunt je boeking op elk moment kosteloos annuleren. Bel gewoon 0800 16 590.
Een van onze adviseurs helpt je graag verder.
Ondertekening van een contract voor het gebruik van de Lock’O ruimte
Welke documenten moet ik overleggen om een locker bij Lock'O te huren?
Opslagruimte voor particulieren: geldig identiteitsbewijs (identiteitskaart, paspoort of rijbewijs).
Professionele opslagruimte: bewijs van bedrijfslidmaatschap (bijv. visitekaartje) en geldig identiteitsbewijs.
Hoeveel bedraagt de garantie voor het huren van een locker bij Lock'O?
Er wordt een borg van 2 maanden gevraagd.
De borg wordt binnen 3 weken na afloop van het contract terugbetaald.
Is er een maximale huurperiode voor self-storage?
Nee. LOCK’O hanteert geen maximale huurperiode.
Je kunt een opslagruimte, magazijn of kantoorruimte op maandbasis huren.
Welke betaalmethoden accepteert Lock'O?
LOCK’O accepteert bankoverschrijvingen, contant geld, bankpassen en creditcards (Mastercard en Visa).
Voor je gemoedsrust raden we je aan te kiezen voor betaling via automatische incasso – snel en gemakkelijk.
Zijn er inschrijfkosten bij Lock'O?
Zijn er extra kosten verbonden aan het huren van een meubelopslagplaats?
Verzekering voor self-storage: voor je eigen bestwil moeten de goederen die je bij LOCK’O opslaat verzekerd zijn.
Om de inhoud van je opslagruimte te verzekeren, moet je het adres van de Lock’O-locatie waar je spullen worden opgeslagen doorgeven aan je verzekeringsmaatschappij, zodat ze kunnen worden gedekt tegen waterschade, brand en diefstal.
Is er btw verschuldigd over het huren van een Lock'O opslagruimte?
Wat zijn de algemene huurvoorwaarden voor een opslagruimte?
Algemene voorwaarden
1. VOORWERP VAN HET CONTRACT
1.1. Tijdens de duur van het contract heeft de Klant een opslagruimte (“box”) tot zijn beschikking die hij uitsluitend mag gebruiken voor het opslaan, het
organiseren en het archiveren van zijn bezittingen, in overeenstemming met de gebruiksvoorwaarden in de onderhavige algemene voorwaarden. De
Klant verbindt er zich toe om van zijn kant de periodieke bijdragen te betalen, uiterlijk op de vervaldatum van zijn factuur.
1.2. De gesloten overeenkomst betreffende de ter beschikkingstelling van de box (de “overeenkomst” of “het contract”)) omvat een dienstverlening en
behoort tot de categorie van de overeenkomsten die niet onderworpen zijn aan de regels van het Burgerlijk Wetboek m.b.t. benoemde overeenkomsten.
De relaties tussen partijen worden exclusief beheerst door het ter beschikkingstellingscontract m.b.t. de box en door onderhavige algemene
voorwaarden. De contractuele relatie is onder geen enkel beding vergelijkbaar met bewaargeving of sekwester, nu LOCK’O niet gehouden is tot behoud,
bewaking, onderhoud, monitoring of teruggave van de opgeslagen voorwerpen. De Klant erkent dat de opgeslagen zaken onder zijn bewaring zijn in de
zin van art. 1384 van het Burgerlijk Wetboek. De Klant erkent dat hij de volledige verantwoordelijkheid draagt over zijn opgeslagen bezittingen, op zijn
eigen risico, en uitsluitend op zijn kosten, LOCK’O zijnde niet gehouden kennis te nemen van de aard of van de waarde van de opgeslagen goederen. De
overeenkomst kan evenmin worden beschouwd als een verhuur of een handelshuurovereenkomst. Desondanks voorziet LOCK’O in een algemeen
bewakingssysteem van de plaatsen (videobewaking 24uur/24, bewakingsdienst en alarmsysteem), en voorziet zij een toegangscode voor elke Klant
afzonderlijk waarmee hij zijn opslagruimte binnen bepaalde uurroosters kan betreden.
2. DUUR VAN HET CONTRACT EN OPZEGGING
2.1. Tenzij anders bepaald in het toetredingscontract onderschreven door de Klant, is de overeenkomst gesloten voor onbepaalde duur.
2.2. De minimale duur van het contract bedraagt 1 maand, tenzij anders vermeld in het door de klant ondertekende contract, waarin de minimale duur
van méér dan 1 maand zou kunnen worden bedongen en afgesloten.
2.3. Na afloop van de minimumduur voorzien onder artikel 2.2, kunnen partijen de overeenkomst als volgt beëindigen:
(A) de Klant kan het contract met een opzeg van 15 dagen beëindigen, elke maand is in zijn geheel verschuldigd;
Het contract zal evenwel pas effectief eindigen wanneer de opslagruimte effectief is ontruimd, wanneer de Klant zijn vergrendelingssysteem heeft
weggehaald, en na controle door een LOCK’O-medewerker van de staat van de opslagruimte. Een geschrift ter bevestiging van de effectieve naleving van
deze voorwaarden en het einde van het contract wordt op dat moment opgesteld.
(B) LOCK’O kan het contract beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van 30 dagen. De opzegging geschiedt per aangetekend schrijven
gericht naar het adres dat de Klant overeenkomstig artikel 10 heeft opgegeven.
2.4. Indien de Klant de opslagruimte niet heeft ontruimd op de vereiste datum, zal LOCK’O over dezelfde rechten als deze voorzien onder artikel 4.5 van
de onderhavige algemene voorwaarden beschikken.
3. BESTEMMING EN GEBRUIKSVOORWAARDEN VAN DE OPSLAGRUIMTE
3.1 Bestemming
De opslagruimte is uitsluitend bestemd als ruimte om voorwerpen te bewaren, op te slaan of te archiveren. De Klant verbindt er zich toe in de
opslagruimte geen commerciële, industriële, ambachtelijke, dienstverlenende of zakelijke activiteiten uit te voeren (dit impliceert eveneens een formeel
verbod om de maatschappelijke zetel of de exploitatiezetel van de activiteiten van de Klant, op de opslagplaats van LOCK’O te vestigen), noch aanspraak
te maken op enige commerciële eigendomsrechten of op de handhaving van de site. Onder geen enkel beding mag de Klant de rechten die hem via de
overeenkomst werden verleend, overdragen of in onderpand geven aan een derde partij.
3.2 Gebruiksvoorwaarden van de opslagruimte
De Klant verklaart dat hij de opslagruimte heeft bezocht voorafgaand aan de ondertekening van het toetredingscontract en hiertegen geen
bezwaren heeft aangevoerd. De Klant erkent dat LOCK’O het recht heeft om voor organisatorische redenen de ter beschikking gestelde box te
vervangen door een ruimte van vergelijkbare afmetingen, zonder dat dit aanleiding kan geven tot enige schadevergoeding voor de Klant.
Door het contract te ondertekenen verklaart de Klant dat hij de opslagruimte in zijn originele staat zal teruggeven. Hij ziet hieromtrent af van
iedere vordering tegen LOCK’O. Onder geen enkel beding mag de Klant van LOCK’O renovatiewerken of extra uitrusting in de opslagruimte
eisen en dit, tijdens de gehele duur van het contract.
De Klant verbindt er zich toe de opslagruimte op een voorzichtige en verantwoordelijke manier te gebruiken, en onthoudt zich ervan schade
te berokkenen aan andere opslagruimtes en/of de LOCK’O-vestiging zelf, hetzij door zijn activiteiten hetzij door de aard van de opgeslagen
goederen of door de gebruiksomstandigheden van de box.
De Klant verbindt er zich toe zijn persoonlijke toegangscode niet aan derden mee te delen. De Klant is als enige verantwoordelijk voor het
gebruik van zijn toegangscode door derden.
De toegang is uitsluitend gereserveerd voor de Klant, voor de personen die de Klant vergezellen of, onder zijn exclusieve verantwoordelijkheid
vallen, en voor personen die expliciet aan LOCK’O werden gemeld, zoals eerder aangegeven.
Elke inbreuk op het toegangsreglement kan, zonder enige opzeg vanwege LOCK’O, de totale opschorting teweegbrengen van de toegang en
van het contract.
De Klant verbindt er zich toe zijn bezittingen niet buiten zijn opslagruimte achter te laten. Elk voorwerp dat zich naast een opslagruimte
bevindt, zal worden opgeslagen in een vrije ruimte in de LOCK’O-vestiging zonder de gebruikelijke garanties voorzien in het contract, met een
supplement van 50 € bovenop het periodieke bedrag als bijdrage aan de kosten voor de verplaatsing of de verwijdering van de voorwerpen,
ervan uitgaand dat de eigenaar van de betreffende goederen kan worden geïdentificeerd. De goederen kunnen anderzijds ook zondermeer
louter eigendom van LOCK’O worden beschouwd, in toepassing van Artikel 2279 van het Burgerlijk Wetboek. Bovendien wordt de Klant er
expliciet van op de hoogte gesteld dat LOCK’O zijn gebouwen dagelijks controleert op de aanwezigheid van voorwerpen die niet behoorlijk
zijn opgeslagen, en dat LOCK’O onverwijld op deze situatie reageert.
De Klant verklaart en erkent dat hij voorwerpen opslaat onder zijn eigen verantwoordelijkheid. LOCK’O kan in geen geval verantwoordelijk
worden gesteld voor verliezen of schade geleden door de Klant. LOCK’O geeft geen waarborg wat betreft de beveiliging van de opslag-
vestiging of van de box, noch in verband met de veiligheid van de site.
Het is de Klant verboden om gevaarlijke, bederfbare, stinkende, corroderende, ontvlambare, explosieve, illegale, vluchtige, toxische,
rookuitstotende of bevuilende materialen in de opslagruimte te bewaren.
De Klant mag geen dode of levende planten of dieren opslaan, of materialen met een abnormaal hoge densiteit, met een gewicht boven 500
kg/m 2 .
De Klant mag geen voorwerpen opslaan waarvan de aanwezigheid, de opslag of het gebruik is onderworpen aan vergunning(en),
verklaring(en) of specifieke regelgeving die niet verenigbaar zijn met de opslagservice die door LOCK’O wordt verschaft. De Klant mag
evenmin goederen opslaan die het voorwerp uitmaken van een strafrechtelijk misdrijf, of het gevolg zijn van misdrijf.
Indien de Klant zich niet houdt aan het opslagverbod van de bovenvermelde voorwerpen, is hij aansprakelijk voor alle door LOCK’O opgelopen
schade. Miskenning met betrekking tot opslagverbod worden bovendien als een zware fout beschouwd die LOCK’O machtigen om het
contract terstond te verbreken ten laste van de Klant. De Klant is ook aansprakelijk voor alle opgelopen schade wanneer voorwerpen in
andere opslagruimtes worden vernietigd of beschadigd als gevolg van de niet-naleving van de onderhavige algemene voorwaarden.
De Klant verklaart dat hij zich perfect bewust is dat de door hem opgeslagen bezittingen die een emotionele waarde hebben (familie-
erfstukken, enz.), die onvervangbaar zijn (collectors items, kunstwerken, enz.) of die een grote financiële waarde hebben (cash geld,
waardepapieren, juwelen, bontkleding, enz.) in de aan hem toegekende opslagruimte worden opgeslagen op zijn eigen verantwoordelijkheid,
en dat LOCK’O onder geen enkel beding aansprakelijk kan worden gesteld voor het verlies, de beschadiging of het verdwijnen van dergelijke
kostbare bezittingen.
De Klant verbindt zich ertoe om een verzekering af te sluiten zoals gespecificeerd onder artikel 8 hieronder en geen voorwerpen waarvan de
totale waarde 5.000 € overschrijdt in de box te deponeren of op te slaan zonder dit schriftelijk ter attentie van LOCK’O wordt gebracht. Hij
moet in dat geval tevens een aanvullende speciale verzekering afsluiten bij een verzekeringsmaatschappij van zijn keuze, met uitsluiting van
regresmogelijkheid tegen LOCK’O.
LOCK’O dient toegang te hebben tot de opslagruimten voor herstellings-, verfraaiings- of renovatiewerken.
De Klant verbindt er zich toe LOCK’O te allen tijde toegang te geven tot de opslagruimte die hem ter beschikking werd gesteld.
4. BETALINGSVOORWAARDEN
4.1. De bijdrage (“prijs”) voor de ter beschikkingstelling van de box wordt vastgelegd op het moment van het sluiten van de overeenkomst.
4.2. LOCK’O zal geen prijsverhoging doorvoeren gedurende de eerste zes maanden van het contract (behalve bij wijziging van de toepasselijke
belastingen, zoals bijvoorbeeld de BTW). Na deze periode behoudt LOCK’O zich het recht voor om de prijs van tijd tot tijd te wijzigen, mits verwittiging
van de Klant 30 dagen voor de ingangsdatum van de nieuwe prijs. Tijdens deze periode heeft de Klant de mogelijkheid om het contract te beëindigen
zonder kosten of schadevergoeding, in overeenstemming met de bepalingen van artikel 2.3.(A).
4.3. De bijdrage is op voorhand betaalbaar. De factuur die de bijdrage in rekening brengt is ten laatste betaalbaar op de gespecifieerde vervaldatum. Bij
gebreke aan vermelding van een specifieke vervaldatum, is de factuur contant betaalbaar. Elke factuur geldt als in gebrekestelling om het bedrag te
betalen. Bij gebrek aan betaling van het volledige verschuldigde bedrag, kan LOCK’O de toegang tot de box op elk moment onderbreken zolang de
openstaande schuld niet is betaald.
4.4. In geval van laattijdige betaling worden aanmaningskosten in rekening gebracht. Deze vergoeding is vastgesteld op 10% van het oorspronkelijke
bedrag van de achterstallige factuur. De aanmaningskosten worden bij het totaal verschuldigde bedrag opgeteld.
4.5. Bij gedeeltelijke of totale niet-betaling van de factuur 75 dagen na de vervaldatum, erkent de Klant dat LOCK’O over de volgende bijkomende
rechten beschikt, mits het versturen van een aangetekende waarschuwingsbrief waarbij de Klant wordt uitgenodigd om de nodige betalingen te
verrichten en/of de box te ontruimen:
de vernietiging van het vergrendelingssysteem van de box, alsook de mogelijkheid om deze te vervangen;
de mogelijkheid om voorwerpen die zich alsnog in de box bevinden, te verplaatsen naar een andere alternatieve ruimte/locatie die LOCK’O
eenzijdig kan bepalen, zonder dat laatstgenoemde verantwoordelijk kan worden gesteld voor enige verliezen of schade die zou kunnen
voortvloeien uit de verplaatsing of door de opslag van de voorwerpen in deze alternatieve locatie;
de mogelijkheid om na 75 dagen de niet-gerecupereerde voorwerpen van de Klant te beschouwen als achtergelaten en verlaten voorwerpen,
en er als dusdanig vrij over te beschikken, en over te gaan tot hun verwijdering en/of vernietiging.
Alle kosten die voortvloeien uit de uitoefening door LOCK’O van de rechten voorzien in dit artikel zijn voor rekening van de Klant.
De uitoefening van alle of een deel van de hierboven genoemde rechten wordt niet beïnvloed door de beëindiging of verbreking van het contract en
veronderstelt geenszins dat LOCK’O afstand doet van de terugvordering van haar schuldvordering ten aanzien van de Klant.
5. EINDE VAN CONTRACT EN FOUT
5.1. De partijen erkennen dat elke inbreuk, geheel of gedeeltelijk, op één of meerdere verplichtingen voorzien in de onderhavige algemene
voorwaarden, aan de andere partij het recht geeft om de overeenkomst eenzijdig te verbreken indien de in gebreke blijvende partij niet reageert binnen
de 15 dagen op een aanmaning om aan de vastgestelde inbreuk te verhelpen.
5.2. Onverminderd het artikel 5.1, zal elke ernstige fout van de Klant die van aard is om de veiligheid van het gebouw of van de goederen in gevaar te
brengen, of de lichamelijke of psychische integriteit van personen aan te tasten, LOCK’O machtigen om met onmiddellijke ingang en zonder
voorafgaandelijke gerechtelijke machtiging, het contract te verbreken ten laste van de Klant.
5.3. De beëindiging van het contract (hetzij voor schuld hetzij zonder, al dan niet mits naleving van een opzegging), doet geen afbreuk aan de rechten die
voortvloeien uit de onderhavige algemene voorwaarden, o.a. artikelen 2.4, 4.3, 4.5, 6, 7.3, 9, 12 en 13, en evenmin aan het recht van LOCK’O om
gebeurlijk vergoeding te eisen voor het niet-beschikbaar zijn van de box tijdens de bezettingsperiode na de verbreking van het contract, tegen een
vergoeding zoals voorzien onder artikel 4.
6. WAARBORG EN PANDRECHT
6.1. LOCK’O behoudt zich het recht voor om, hetzij bij de ondertekening van het contract of te alle tijde gedurende het contract, een waarborgsom op te
eisen wanneer de kredietwaardigheid van de Klant verslechtert of twijfelachtig is. Deze waarborg brengt geen rente met zich mede. De som zal binnen
30 dagen na het einde van het contract worden terugbetaald onder aftrek van de bedragen en kosten verschuldigd onder dit contract. LOCK’O behoudt
zich uitdrukkelijk het recht voor om de waarborgsom geheel of gedeeltelijk aan te wenden ter compensatie van schade voortvloeiend uit iedere
mogelijke schending van de contractuele verplichtingen door de Klant.
6.2. De Klant verleent uitdrukkelijk aan LOCK’O het recht om pand- en retentierecht in roepen ten opzichte van alle opgeslagen goederen.
7. AFREKENING BIJ UITTREDE
7.1. LOCK’O zal de eindafrekening opmaken binnen de 30 dagen die het einde van het contract volgen, nadat geconstateerd is dat de Klant de box
volledig heeft ontruimd en het vergrendelingssysteem heeft verwijderd.
7.2. Ingeval de box niet is leeggemaakt bij het einde van het contract door de Klant, is LOCK’O gerechtigd om de eindafrekening uit te stellen en een
vergoeding aan te rekenen tot de daadwerkelijke verwijdering of vernietiging van de achtergelaten goederen, overeenkomstig artikel 4.5. Het bedrag van
de aangerekende vergoeding zal gelijk zijn aan de bijdrageprijs zoals voorzien onder artikel 4, zelfs indien de goederen gestockeerd werden in een
alternatieve ruimte.
8. VERZEKERING
8.1. De Klant verbindt er zich toe een verzekeringspolis af te sluiten ter dekking van de risico’s van brand, ontploffing, waterschade, diefstal en andere
ongevallen voor alle opgeslagen voorwerpen, ter dekking van hun reële waarde, met een clausule van afstand van verhaal of regresvordering tegen
LOCK’O. Deze verbintenis is een doorslaggevende voorwaarde voor het sluiten van de overeenkomst. Bij schadegeval of claim, kan de Klant t.a.v. LOCK’O
geen aanspraak maken op een vergoeding die hoger is dan de verzekerde waarde.
8.2. De Klant heeft de mogelijkheid om bij afsluiting van het contract via de makelaar van LOCK’O een verzekeringscontract te sluiten voor een
verzekerde waarde tot € 20.000. Indien de verzekering niet wordt genomen via de makelaar LOCK’O verbindt de Klant er zich toe een kopie van zijn
verzekeringscontract aan LOCK’O te bezorgen binnen de 15 dagen na ondertekening van het contract, ofwel via aangetekende brief verstuurd naar
LOCK’O, ofwel persoonlijk overhandigd in ruil voor een ontvangstbewijs in een LOCK’O-vestiging, ofwel via e-mail met ontvangstbevestiging op het adres
LOCK’O@LOCK’O.com. De Klant verbindt er zich bovendien toe een betalingsbewijs van de verzekeringspremie te overhandigen. Als de Klant niet binnen
de vermelde termijn een kopie van zijn verzekeringspolis voorlegt, kan LOCK’O het contract eenzijdig verbreken.
8.3. De Klant verbindt zich ertoe om de staat van de opgeslagen goederen regelmatig te controleren. Hij zal LOCK’O van ieder schadegeval binnen de 24
uur na de ontdekking informeren.
8.4. Indien de totale waarde van de opgeslagen goederen 20.000 € overstijgt, zal de Klant dit onmiddellijk schriftelijk melden aan LOCK’O. Hij moet in dat
geval een speciale aanvullende verzekering sluiten bij een verzekeraar van zijn keuze. De verzekering moet een vrijstellingsclausule bevatten tegen
LOCK’O en diens verzekeraars. In geval van schadegeval stemt de Klant ermee in om alle noodzakelijke stappen te ondernemen. In geval van
tussenkomst, zal de vergoeding rechtstreeks plaatsvinden door de verzekeringsmaatschappij die dekking dient te verlenen, zonder tussenkomst van
LOCK’O.
8.5. Behalve in geval van zware of opzettelijke fout, ziet de Klant af van ieder verhaalrecht dat hij eventueel zou kunnen uitoefenen tegen LOCK’O in
geval van schadegeval zoals brand, ontploffing, waterschade, diefstal of andere ongelukken. Hij verbindt zich ertoe dit afstand van recht te doen
aanvaarden door iedere mede betrokken persoon en door de verzekeraars.
9. ALGEMENE BEPERKING VAN AANSPRAKELIJKHEID
LOCK’O draagt geen aansprakelijkheid voor onrechtstreekse schade noch exploitatieverliezen.
Behalve in geval van fraude of grove nalatigheid, is de aansprakelijkheid van LOCK’O voor alle schade beperkt tot € 50 per m 3 volume opgeslagen
goederen, met een maximumplafond van € 5.000.
10. INFORMATIEVERPLICHTING: KEUZE VAN WOONPLAATS EN EIGENDOM VAN BEZITTINGEN
10.1. De Klant doet woonstkeuze op zijn woonplaats of op de maatschappelijke zetel van het bedrijf dat het contract afsluit, volgens de precieze
bepalingen die hij meedeelt. Hij communiceert ook naast het postadres, een telefoonnummer en een geldig e-mailadres waarop hij gecontacteerd kan
worden. De Klant verbindt zich om LOCK’O meteen op de hoogte te brengen van iedere contact- of adreswijziging per aangetekende brief, of per melding
in een LOCK’O-vestiging, in ruil voor een ontvangstbewijs. De Klant is als enige aansprakelijk voor elke fout of verzuim die hij eventueel maakt bij de
mededeling van de informatie. Er wordt uitdrukkelijk overeengekomen dat LOCK’O geen enkele verplichting heeft om de contactgegevens zoals het
adres of de maatschappelijke zetel van de Klant te controleren.
10.2. De Klant wordt op de hoogte gebracht van het belang van de verplichtingen waarnaar wordt verwezen in artikel 10.1 en erkent het recht van
LOCK’O om de toegang tot de box te blokkeren indien blijkt dat zijn contactgegevens niet (meer) kloppen.
10.3. Alle communicatie aan de Klant wordt geldig gevoerd door LOCK’O op het door de Klant vermelde adres, en zal geacht zijn zijn doel te hebben
bereikt, ook indien de Klant zijn adres niet correct heeft vermeld of indien hij verzuimd heeft LOCK’O op de hoogte te brengen van een adres- of
gegevenswijziging.
10.4. De Klant wordt verondersteld de eigenaar te zijn van de voorwerpen die hij in de ruimte opslaat die hem ter beschikking werd gesteld. Is dit niet
het geval, dan moet hij LOCK’O duidelijk inlichten – op het ogenblik dat het contract wordt ondertekend – dat hij deze goederen bewaart in naam van en
voor rekening van een derde persoon. De Klant maakt zich sterk van de aanvaarding van de onderhavige algemene voorwaarden door de eigenaar van
de voorwerpen.
11. PRIVACY EN VERTROUWELIJKHEID
De persoonlijke gegevens van de Klant worden door LOCK’O verwerkt in hoedanigheid van verwerkingsverantwoordelijke in overeenstemming met de
toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming en in overeenstemming met het privacybeleid van LOCK’O (online beschikbaar op de website).
12. BEVOEGDE RECHTSMACHT EN TOEPASSELIJK RECHT
De overeenkomst is onderworpen aan de Belgische wetgeving. Alle geschillen van welke aard ook, vallen onder de exclusieve jurisdictie van de
rechtbanken van het arrondissement van Charleroi. LOCK’O is evenwel steeds gerechtigd om het geschil voor te leggen aan de rechter van de woonplaats
of zetel van de Klant of die van de geografische ligging van de opslageenheid.
13. GELDIGHEID – TOEPASSINGSGEBIED
In geval één of meerdere van de bepalingen van de onderhavige algemene voorwaarden nietig zouden blijken, blijven de andere clausules geldig en van
toepassing.
Het contract is bindend voor de partijen, hun erfgenamen en rechtverkrijgenden.
14. WIJZIGING VAN DE ONDERHAVIGE ALGEMENE VOORWAARDEN
Iedere wijziging aan één van deze bepalingen zal als ongeschreven worden beschouwd, tenzij ze voor akkoord ondertekend is door LOCK’O.
LOCK’O kan de onderhavige algemene voorwaarden te allen tijde wijzigen. De gewijzigde voorwaarden worden van kracht 45 dagen na kennisgeving aan
de Klant, tenzij de Klant binnen deze termijn het contract opzegt, in overeenstemming met de bepalingen van [voormalige] algemene voorwaarden.
Een self-storage contract opzeggen
Is er een opzegtermijn voor het beëindigen van de huur van een self-storage opslagruimte?
Ja, je moet een opzegtermijn van twee weken in acht nemen als je je contract met LOCK’O wilt beëindigen.
Hoe zeg ik een huurcontract voor self-storage op?
U dient ons schriftelijk op de hoogte te stellen (per e-mail, post, fax of op uw LOCK’O opslaglocatie).
Dateer deze kennisgeving en vermeld duidelijk je naam en het nummer van je opslagruimte.
Let op: je opzegging moet ons ten minste twee weken voor de ingangsdatum van je vertrek bereiken.
Zijn de goederen die bij Lock'O worden opgeslagen verzekerd?
De goederen die je opslaat moeten gedekt zijn door een verzekering.
Geef het adres van de Lock’O-locatie waar je goederen worden opgeslagen door aan je verzekeringsmaatschappij, zodat ze gedekt zijn tegen waterschade, brand en diefstal.
Hoe verzeker ik items in self-storage?
Goederen die worden opgeslagen in een self-storage unit moeten verzekerd zijn:
We raden je aan om je bestaande verzekeringspolis over te dragen door je bedrijf op de hoogte te stellen van het nieuwe opslagadres bij Lock’O of een verzekering af te sluiten bij je verzekeringsmaatschappij als deze nog niet gedekt is.
Hoeveel kost een self-storage verzekering?
Het exacte bedrag hangt af van de verzekerde waarde van de goederen die in je opslagruimte zijn opgeslagen.
Neem contact op met je verzekeringsmaatschappij, die je de nodige informatie kan geven.
Vragen over het huren van professionele opslagruimte of een kantoor
Wat moet ik doen om een opslagruimte of kantoor te huren bij Lock'O?
Neem telefonisch, per e-mail of gratis via 0800 16 590contact op met de Lock’O locatiemanager van je keuze.
Maak een afspraak op de gekozen locatie met de benodigde documenten (geldig identiteitsbewijs, bewijs van bedrijfslidmaatschap, volledige factuurgegevens).
Welke documenten moet ik aanleveren als ik een professionele opslagruimte wil?
We hebben de volgende documenten nodig:
Bewijs van bedrijfslidmaatschap (bijv. visitekaartje) en geldig identiteitsbewijs Volledige factuurgegevens Bankgegevens voor het instellen van automatische incasso’s
Hoe kies je de opslagruimte die je nodig hebt?
Neem contact op met de LOCK’O site manager van je keuze of bel gratis 0800 16 590.
Hebben leveranciers toegang tot de opslagruimte van mijn bedrijf?
De keuze is aan u.
U kunt uw leveranciers toegang geven tot de opslagruimte die u bij LOCK’O huurt.
Dit betekent dat je nergens heen hoeft voor elke levering.
Het enige wat je hoeft te doen is je GSM-toegangscode voor de poort en het beveiligde sleutelkastje op de muur van je box in te voeren.
<>p” Je plaatst de sleutel veilig in het kastje en alleen mensen aan wie je de code hebt gegeven, kunnen de sleutel bemachtigen.
Je kunt de code zelf veranderen wanneer je maar wilt.
Wat is de minimale huurperiode bij Lock'O?
Bij LOCK’O kun je een opslagruimte huren voor minimaal één maand.
Zodra het contract is getekend, kun je beginnen met het opslaan van je spullen.
Is er een opzegtermijn aan het einde van het contract?
Ja, in alle gevallen moet u een opzegtermijn van twee weken in acht nemen als u uw contract met LOCK’O wilt beëindigen.
Voor grote, speciaal ingerichte magazijnen kunnen speciale voorwaarden gelden.
Hoe annuleer ik een Lock'O-contract?
U moet ons ten minste 15 dagen van tevoren schriftelijk op de hoogte stellen (per e-mail, post, fax of op uw LOCK’O opslaglocatie).
Als uw huurcontract voor kantoren of magazijnen onderworpen is aan speciale voorwaarden, raadpleeg dan de voorwaarden van dit specifieke contract.
Hoe factureert Lock'O de levering van opslagruimte?
Afhankelijk van het contract kun je ervoor kiezen om je rekeningen maandelijks of jaarlijks via automatische incasso te betalen.
Hoeveel bedraagt de garantie?
Lock’O vraagt een borg ter waarde van 2 maanden honorarium.
Deze wordt binnen 3 weken na afloop van het contract geretourneerd.
Is de levering van een opslagruimte of kantoor onderworpen aan btw?
Ja, tegen 21%, aangezien dit een dienstverlening is.
Stel ons uw vraag